HERANGR

... aneb "odizolujte ty trubky"

1000 km Trabantem

Bylo nebylo jednoho krásného dne, už jsi nepamatuji kdy mě to napadlo, ale byl to rozhodně dobrý nápad. Udělat si nějaký pěkný výlet mým vozem značky Trabant 601. První problém byl s kým jet a druhý kam jet. První problém byl náhle vyřešen co jsem Kubovi oznámil tento nápad. Ten druhý problém byl o něco větší oříšek, ale jak už to tak bývá jako správný „trabaňťák“ nemám žádné problémy a bylo rozhodnuto že se pojede na Trabant sraz v Butově (asi 10km od Plzně).

Tedy problémy byly vyřešeny a teď už stačilo připravit stroj na jízdu a sbalit se. Dohodli jsme se s Kubou že když už jedem takovou dálku že budeme přespávat ve stanu aby to bylo maximálně punk :-D Kuba se tedy inicializoval hlavně v administrativní práci a Já obskakoval ten zbytek. Auto jsem řádně prošel, nabalil spoustu náhradních dílu a kompletně připravil na oněch 1000 Km které stály před námi.

Auto nabaleno

Píše se 28. května 2010 6:45 ráno a my jsme právě jsme donakládali auto, sbalili jídlo a jako správní chlapi jsme na spoustu věci zapomněli a aby toho nebylo málo hned tu máme první opravu, spíše seřízení zapalování na ideální předstih (pro znalé mám tam IMFSoft). Ještě štelujem GPS a přesně v 7:00 vyjíždíme směr Opava. Bylo také rozhodnuto že když už valíme tak daleko a můj stroj má přece jen 37 let, budeme mu dávat vydechnout. Tedy naše první zastávka je u pramene Ondrášovky, na hodinkách máme 8:13 a na tachometru máme 64 Km. Napijeme se, vyfotíme se a pokračujeme dále (odjezd 8:25). Ondrášovka, jedna z prvních zastávek. 

Naše další zastávka je na vrcholu Mohelničáku, jediného kopce kterého jsme se opravdu báli. Dáváme si kafe a na mobilech máme přesně 9:30 a na tachometru 126 Km. V 10:00 přicházíme k autu a pro jistotu kontroluji jestli nám něco neupadlo, všechno v pořádku, ale zjišťuji docela horké zadní pravé kolo. Už není pochyb že je něco špatně, technická podpora z domova telefonicky doporučila po bouchat po kolu, po bouchal bych kdybych měl kladívko, se slzou v oku biji po bubnu račnou, ale díky tomu brzda povolila a mohli jsme si to trabit dál. Vystřídáme se a pokračujeme směr Svitavy.

Brzda začala zlobit.

V 10:20 v Moravské Třebové bereme poprvé benzín. Na tachometru máme 140 Km. 15 litru Naturalu hned zvedne trabiku náladu ještě dokupuji litřik M2Tečka a pokračujeme dále.

Během cesty se navzájem krmíme takže zastávka na oběd nebyla nutná.

Je 11:45, na tachaču máme 218 Km a my zastavujeme v Žďárec nad Doubravkou. Kuba si dá kafe s mlíčkem kterého si vzápětí nevšimne a vypije kafe bez mlíčka. 12:13 a my jsme opět na cestě, mraky se honí, ale zatím ani nekáplo.

264Km a 13:19 zastavujeme na jednom odpočívadle a opět mlátím po kolu které už není horké ale je vařicí, teď by se hodila ta voda co jsme zapomněli doma. 13:25 se střídáme a pokračujeme dál.

Ochladit buben je jednoduché :)

Kubové hodinky ukazují přesně 14:00 a tachometr ukazuje přesně 300Km. Tentokráte nestojíme kvůli kolu které je chladné, ale kvůli doplnění nikotinu v kubových pokroucených žilách. Je 14:05 a my pokračujeme dále.

Pravidelně vše zapisujeme.

Mobily ukazují 15:07, tachometr ukazuje 341 Km a palivoměr ukazuje 6litru v nádrži. Máme za sebou Tábor, meka všech mek cestářů, protože se tam tak vyřádili že se to nedalo ani objet, ale náš žlutý trabík zvládá i takové nesmysly jako mračící se smajlík na tabuli u cesty. Opět kupujeme 15 litru čerstvého Naturalu a v 15:16 pokračujeme dále. Kolo stále v pořádku.

Malá technická a docela bezvýznamná poznámka – na 346 Km jsem našel v rádiu CD s Ska-p které jsme si pustili.

16:16 a 402Km a opět to kolo, stojíme, boucháme, políváme disk minerálkou a v 16:23 pokračujeme.

Je přesně 18:28, na tachometru máme 499 Km a právě vjíždíme do kempu v Butově. Ještě před tímto aktem jsme se stavili v Penny kde jsme se zděsili, našli pouze Plzeň, Blaník a pak nějaké německé piva na které jsme se opravdu necítili.

Braník!!

Další zápisy v našem deníku jsou jaksi lakonické.
20:45 – Po večeři, po 4. pivech (ble)
20:57 – už mňam, změnili jsme názor!!!
21:05 – nesrozumitelný text…

Zaplatili jsme startovné, stravné a stanovné. Základní tábor jsme postavili pár metru od vody což se díky komárům neukázalo jako správné rozhodnutí.

Je sobota ráno a vy se chystáme na perný den, kolo je zatím v pohodě a my se jdeme podívat na závody do vrchu, kterých jsme se raději neúčastnili protože nás čekalo dalších 500 Km domů.

Po vydatném obědě jsme se připravili na orientační jízdu. I když jsme startovali ze 4. pozice a během jízdy jsme, díky důmyslnosti, všechny předjeli a i když jsme zabloudili stále jsme se drželi na prvním místě. Téměř u cíle byl úkol který jsem předal Kubovi, couvání není moje silná stránka. No konečné výsledky byly 10. místo v jízdě zručnosti a 15. místo v orientačce.

V sobotu večer objevujeme kouzlo Trabant srazu, po té co jsme shodili to zadní kolo vytvořil se kolem nás malý hlouček zvědavců. Objevil se Petr, předseda TK Plzeň, který se rychle chopil 37 goly a metrové tyčky. Nakonec jsme zjistili že to bohužel nejsou samo stavy tak jak jsme se domnívali, byla to asi 20 centimetrová hadička která pouštěla tlak pouze na jednu stranu. Náhradní hadičku jsem sice měl, ale nářadí ne.

Kuba, Petr předseda TK Plzeň a Já

V sobotu večer byla ještě tombola, ve které jsme vyhráli foto album. Nato že jsme měli 6 losů je to dobrá výhra. Výhru jsme museli samozřejmě zapít a pili jsme, pili jsme s Petrem (Předseda TK), Martinem (technicka podpora) a berikem. Pili, pili až jsme se dopili do druhého dne. Byly čtyři hodiny ráno jak jsme šli na řízek a sekačku s chlebíkem. Bohužel už jsi nepamatuji v kolik jsme šli spát, ale bylo to docela pozdě / brzo ráno.

Tepelně izolační ovocné čepice

Píše se datum 30.5.2010, 9.08 a my čekáme na Petra se kterým pojedeme do servisu, při odjezdu z kempu máme na tachometru 569 Km. Bohužel vyměnili jsme pouze hadičku a práce jsme museli nechat a jít na výstavu našich vozu na které jsme vůbec nechtěli jít. Nakonec se to vyplatilo protože se bylo na co koukat. Po vyhlášeni výsledku estetické soutěže (tu jsme bohužel nevyhráli) jsme se vydali zpět do servisu, doděláme brzdy, odvzdušníme je, zavezeme Petra z pět k Olympii a vyrážíme směr na Písek. Mobily ukazují 14:22, což je o trochu později než jsme plánovali. Hned za Plzní doplníme benzínek (15L), kupuji M2T zvláštní konzistence a pokračujeme dál. Tachometr říká 637 Km, což je o 70 Km víc než jsme vyjeli z kempu.

V Plzni

Přesně v 15:00 zastavujeme nad Orlickou přehradou, tachometr prozrazuje 718 Km. Chvíli se kocháme výhledem na vodu, brzo nás to však omrzelo takže pokračujeme. Řídí Kuba takže to stojí zato.

Na cestě domu

Na hodinkách je 17:20 když zastavujeme na kafe a kofolu. Vypijeme ty jedy, doplníme 15L Naturalu a v 17:38 fičíme dál. Nikoho však nenapadlo doplnit prázdny kanystr, což se nám málem vymstilo. Opět se střídáme.

Kolem 18:20 jsme si trochu zajeli, Benátky před námi a my nevěříme svým očím… Bohužel kanály byly vyschle … :(

Zajíždíme do Benátek

Po poslední zastávce jsme si uvědomili že nám domu chybí ještě nějakých 300 Km takže asi nedojedeme domů za světla. A také v zápisníku se objevil zajímavý zápis který doposud nechápu, cituji: „Byl pozdní večer, první máj, první máj byl krátký vlas“. Tento text se zatím nepodařilo rozluštit.

V 19:00 jsme zastavili na papací přestávku, tachometr ukazuje neuvěřitelných 859 Km. V 19:10 zabalíme prázdné krabice od jídla a pokračujeme v jízdě.

Po tomto zápisu již nejsou žádná další data, takže se vám alespoň pokusím přiblížit co se asi tak stalo.

Sjíždíme kopeček z Moravské Třebové kde jsme překonali dosavadní rekord v maximální rychlosti. Na konci kopce GPS ukazovala neuvěřitelných 100 Km/h, oba dva jsme se drželi čeho jsme mohli a pomalu zase začali zpomalovat. Přibližně v 21:00 jsme se ocitli opět nahoře mohelničaku, tam jsme pouze událi domácímu osazenstvu naši výpravy že přibližně za 2 hodiny budeme doma. Vystřídali jsme se, takže řídí Kuba. Již při sjížděni do Mohelnice pociťujeme na vlastní kůži tmu. A aby toho nebylo málo, čelní sklo mého vozu funguje jako rozptylka, takže i tlumené světla nás oslňují. Při vyjížděni z Štemberku jsme potkali přibližně dvacet aut s polskými značkami, buďto si šli zazávodit, nebo šli něco vyloupit :). Je přibližně 23:00, kdy nás GPS začíná tahat po lesních cestách, kdyby bylo světlo bylo by to snad v pohodě, ale ono ejhle světlo nikde. Nějak se dostáváme na tah na Opavu. Docela se nám ulevilo, bohužel ne na dlouho, po pár kilometrech přepínáme na rezervu. Najít otevřenou benzínku je docela problém… Přijíždíme ke mě domu. Je přesně 0:00 a na tachometru máme 1093 Km. Vezu ještě plechovkou Kubu do Ostravy, sám se vracím domu v 1:00 ráno a okamžitě lehám do postele, probudili mě na oběd v jenu hodinu odpoledne.

21:00 Mohelnice

Info:
Celkem ujeto: 1093Km
Celkem cena: 2600Kč
Spotřeba: 6,7–7,2 l/ 100 km
Spotřebováno: 75 L Naturalu ±

Celé album naleznete zde