USA: stanujeme!

Minule: Na západ!

Je ráno a my vyrážíme dál. Dneska máme nabrat Elišku a Zuzku, které dva měsíce pracovaly v pekárně uprostřed montánské divočiny. Sedáme do auta, nastavujeme GPS a vidíme dojezd za tři a půl hodiny, wtf? To je nějaká blbost, ne?... ne :D

Polebridge

Vyjíždíme z Misouly, za chvíli sjíždíme z dálnice, pokračujeme dál. Za chvíli sjíždíme z hlavní cesty, pokračujeme dál. Na konec sjíždíme z cesty a pokračujeme po takové pěkné polní cestě. Po polní cestě v autě ve kterém nesmíme do terénu... ale papír není zeď. :D

Přijíždíme do Polebridge, což je taková malá osada s pekárnou a stany na přespaní. Holky jsme docela překvapili, ještě tam pracovaly a čekaly nás později.

Avalanche lake

Nevadí, sbalí se, rozloučí a jdeme na náš první trail. Vůbec si to neuvědomuji, ale jsme v horách, ale jakože ve velkých horách. Myslím že to bylo i více než Sněžka, nebo tak něco. parkujeme auto, obouváme pohorky (čti tenisky) a hurá do kopců. Objevujeme opravdovou krásu, nějakou dobu jdeme proti proudu řeky a přicházíme k jezeru. Jezero je obklopeno dalšími hory z nichž padají vodopády do jezera. Nejde to pořádně popsat, to se musí zažít!

Pomalu se vracíme, dojdeme na parkoviště kde je docela rozruch. Ranger a kolem něj kopa turistů. Ha, medvěd si to štrimuje přes cestu. :D

Méďa

Byl to medvěd černý a byl to takový tříset-kilový mazlik. Jde přes parkoviště, pěkně pomalu ať si ho turisté mohou pořádně prohlédnout, přímo k našemu autu, ve kterém je jídlo. To by mohl být problém, oni si totiž auto umí otevřít a pak si sami nabídnou. No v půjčovně by se to asi špatně vysvětlovalo. Vše dopadá dobře a my vyrážíme do Heleny kde přespáváme.

Další den už vyrážíme směr Yellowstone. Třeba to byla do teď občas nuda, tak od teď to byl opravdový maras. Projíždíme průsmyk, který je výš než nejvyšší hora Evropy.

Nejkrásnější místo na světe, pro mně

Přes dvojitý zákaz, objevujeme nádherné vodopády. Potkáváme první Bizony. Jdeme tam, jdeme sem, vidíme to, vidíme tamto. Prostě úžasné. Večer jsme už v parku a jdeme poprvé stanovat. Nečekaně, v horách je zima. Tížek boduje a obléká si úplně všechno co má sebou. Popravdě, další den jsem uvažoval jak vlest do baglu. Trochu bojujeme s kempy. Jsou tam vyznačená místa kde se může stanovat a většina z nich je plná, ale máme štěstí a zabíráme poslední místo.

Asi ani nebudu popisovat co navštívit, nebo co vidět. Je to na každém a hlavně už to jsou dva roky. :D My jsme vyrazili k geysirum. Potkáváme čínské turisty se kterými se fotíme a hurá na výšlap. Rozhodně je to lepší než byt s nimi. Číňani si totiž v žabkách do hor netroufnout, takže tam máte klid. Celý park je neuvěřitelně velký. Když někam vyjdete pěšky, tak to je klidně na celý den. Nicméně, vyplatí se to, protože ty nej místa jsou vždy mimo asfaltový chodník.

Už je po sezóně, tak malé kempy fungují jen jako přespávadla a když chcete sprchu tak musíte do velkého kempu. Takže stavíme stan a jedeme hledat sprchu.

Geysiry

No, ve velkém kempu zjišťujeme, že nejbližší sprcha je nějakých 50km, takže to dlabeme a myslím že kupujeme jen nějaké jídlo. Když se vracíme k stanu, tak nás chytla sněhová bouře... jo, 13. září začal padat sních, super. Ometáme stan, vaříme jídlo a pak čaj s rumem, ten byl moc dobrý. Těsně před ránem se ale probouzím a je mi brutální klemra. Balím se do svého letního spacáku tak, že mi čouhá jen nos do našeho letního stanu. Ráno ani moc nesnídáme, jen se rychle balíme a v autě si topíme... výlet jak má být! :D

Pokračujeme k dalším geysirům. Potkáváme kopu bizonů, na to že jsou chránění, tak jich tam je fakt požehnaně. Další traily, další úžasné místa, fakt super. Když se vracíme z jednoho výšlapu, tak u u auta svačíme. Pohoda, pečivo, nějaký sýr, nějaký salám.

Grand optical spring

Sedíme na patníku, kecáme. Najednou si všimnu, že kousek za námi se něco děje. Kouknu pořádně, gryzly. No fajn, tak se jdu podívat blíže, s tou houskou a salámem. Naštěstí mi to došlo dříve než medvědovi. Tak na něj jen z parkoviště koukáme a když už se otáčí k nám, tak vše balíme a mizíme. Poslední den v yellowstounu se vracíme z trailu, už je večer a začíná být šero. Jdu první, když tu vidím, že něco šplhá po stromu. "Tyvole medvěd." Zastavuji, za sebou slyším jen cvaknutí pojistky bear-spreju (je to pepřak proti medvědům). Medvídě zaháníme a doufáme že nemá někde poblíž mamku... to by prý mohl být problém. :D

V Yellowstounu trávíme nějakých pět dní. Fakt top! Za parkem se ubytováváme v motelu, sprcha dostala záhul. Až na stanování ve sněhu to byl fakt zážitek. Yellowstone je fakt super a je to zážitek jak cyp.

Příště: Las Vegas, přehrada, Arches National Park a Grand Canyon.